דיווח: איראן סייעה לחמאס בתכנון המתקפה, ונתנה אור ירוק

כתבות באותו נושא



מי שעומד בראש המאמצים לאחד את ארגוני הטרור תחת פיקוד אחד הוא מפקד כוח קודס, אסמאעיל קאני. קאני, לפי וול סטריט ג'ורנל, החל בתיאום ביניהם במהלך פגישה שנערכה בלבנון באפריל, כשחמאס החל לראשונה לעבוד בתיאום הדוק יותר עם חיזבאללה וארגונים אחרים.

באותו החודש, במהלך פסח, שוגרו מטחי רקטות כבדים מלבנון ומעזה, תחת הנחיית איראן. "זו הייתה הצלחה מסחררת", אמר הבכיר.

לפי הדיווח, אנשי חמאס נועדו עם הנהגת כוח קודס לפחות פעם בשבועיים בלבנון מאז אוגוסט, כדי לדון במתקפה ובשלבים הבאים. קאני נכח בחלק מהפגישות האלו, בהשתתפות מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה וסגן מנהיג חמאס סלאח עארורי. גם שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, השתתף בלפחות שניים מהמפגשים.

השאלה הגדולה שנותרה היא אם חיזבאללה ייכנס לעימות בימים הקרובים, אחרי שמוקדם יותר תקף באופן סמלי מוצבים בהר דב. גורם המעורה בנושא אמר לוול סטריט ג'ורנל כי מצרים, שמנסה לתווך בין הצדדים, הזהירה את ישראל כי כניסה קרקעית לעזה תוביל לתגובה של חיזבאללה ולפתיחתה של חזית שנייה.

מנהיגי חמאס קראו כבר בשעות הראשונות למלחמה לפתיחתן של חזיתות נוספות, והפצירה בערביי ישראל ובתושבי הגדה להצטרף ללחימה. עד כה, לא נרשמו מראות דומים לאלו שנראו בערים המעורבות במבצע "שומר החומות" ב-2021.

הבכיר האיראני אמר, כי אם איראן תותקף, היא תגיב במתקפת טילים על ישראל מלבנון, תימן ואיראן ותשלח לוחמים איראנים מסוריה לישראל כדי לתקוף ערים בצפון.



להמשך קריאה

החופש לנוע בעצמאות – "ג'וינט־ישראל מעבר למגבלות" מקדם תחבורה ציבורית ללא מגבלות

ג'וינט־ישראל מעבר למגבלות פועל על מנת למקסם את הניידות העצמאית של מאות אלפי ישראלים עם מוגבלות. בין היתר, היוזמות כוללת הכשרות למשתמשים ולנהגים, פיתוח פתרונות טכנולוגיים בשיתוף Moovit והקמת קהילה

קרא עוד »

ביהמ"ש אישר להאריך את תוקף התקנות שמפסיקות את שידורי אל־ג'זירה בישראל

השופט חגי ברנר ציין כי הוצגו בפניו עדויות לכך שהתכנים המשודרים ברשת פוגעים בביטחון המדינה. לצד זאת הדגיש כי האחריות לשידורים אינה קשורה לעובדי הערוץ וכתביו שעובדים בישראל להמשך קריאה

קרא עוד »