ניקרגואה מעניקה מקלט לנשיא פנמה לשעבר שהורשע בפלילים

כתבות באותו נושא



ממשלת ניקרגואה, שגירשה מנהיגים דתיים, יריבים פוליטיים ועיתונאים, העניקה מקלט לנשיא פנמה לשעבר שהורשע בהלבנת הון, המנהיג לשעבר השלישי מהאזור שמצא מקלט במנגואה.

ריקרדו מרטינלי שוכן ביום חמישי בשגרירות ניקרגואה בפנמה סיטי, שם ביקש מקלט יום קודם לכן, לאחר שבית המשפט העליון במדינה דחה את ערעורו על הרשעה בהלבנת הון שהייתה מכניסה אותו לכלא ל-10 שנים. הוא גם נקנס ב-19 מיליון דולר.

פסק הדין אוסר על מרטינלי להתמודד לנשיאות בפנמה, שם הוביל את הסקרים לבחירות לנשיאות במאי.

הוא "יצטרף לגלריה של נוכלי בר במלחמת הכוכבים" של נשיאים לשעבר ונמלטים במנגואה, אמר ג'ון פילי, שגריר ארה"ב לשעבר בפנמה.

בשנים האחרונות, נשיא ניקרגואה דניאל אורטגה קיבל בברכה נשיאים לשעבר מאל סלבדור, בעוד הוא גירש יריבים פוליטיים, שני בישופים קתולים, יותר מתריסר כמרים ו-18 נזירות המשתייכות לארגון צדקה, כשהוא מחניק התנגדות ומבטל קבוצות אזרחיות.

היום אני חבר נהדר של הנשיא דניאל אורטגה והגברת הראשונה רוסריו מורילו, שיהיו חברים לכל החיים", כתב מרטינלי ביום רביעי ב-X.

ניקרגואה לא הגיבה לבקשות להגיב על מדיניות המקלט שלה וגירוש מתנגדים.

ביום חמישי, קואליציה של קבוצות אופוזיציה בניקרגואה גינתה את החלטת ממשלתו של אורטגה "להפוך את המדינה שלנו לגן עדן לפושעי צווארון לבן".

דובר מרטינלי, לואיס אדוארדו קמאצ'ו, אמר לכתבים מחוץ לשגרירות ניקרגואה בפנמה סיטי כי מרטינלי היה קורבן של רדיפה פוליטית. במהלך היום, העובדים הביאו ציוד מיזוג אוויר וארגזים של מצרכים לקראת מה שיכול להיות שהות ארוכה.

במכתב פתוח אמר מרטינלי ביום רביעי שהוא ישמח להיות שוב נשיא כדי שיוכל להביא שגשוג ולהכניס מזומנים לכיס של פנמה. הוא אמר שהוא "זכה לגינוי באכזריות על ידי מערכת משפט פראית ופוליטית".

ממשלת ניקרגואה אמרה כי מרטינלי חושש לשלומו וביקשה מפנמה להעניק לו התנהגות בטוחה לניקרגואה.



להמשך קריאה

הסטארט־אפ ניישן עולה על הפסים

 רכבות חשמליות חדשניות, תחנות חכמות המשלבות בינה מלאכותית לשיפור השירות, ומערכת ניהול תנועת הרכבות המתקדמת ביותר בעולם, המבוססת על תדרי סלולאר. רכבת ישראל – מובילה טכנולוגית עולמית בתחום התחבורה הרכבתית

קרא עוד »