ח"כ דנון: "חלק מהחטופים נמצאים בידיים של אזרחים פרטיים בעזה"

כתבות באותו נושא



אתמול (ראשון) בחר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לקחת אחריות על המלחמה שהחלה לפני כשבוע ןהבוקר ח"כ דני דנון מהליכוד חיזק את דבריו. סמוטריץ' אמר: "צריך להודות ביושר ובכאב – נכשלנו בשמירה על ביטחון אזרחינו. לא הצלחנו לממש את החוזה בין המדינה לאזרחים. כעת הוא מוכתם בדם", אמר סמוטריץ' שהטיל את האחריות גם על הנהגת העבר: "עוד יגיע הזמן לתחקר את הקונספציות – מהסכמי אוסלו דרך ההתנתקות. גם אלו שקרו בתקופתנו. הטבח שהכה בנו היה המחריד שידענו במדינת ישראל. אכזריות בלתי נתפסת שהעולם לא ראה מאז השואה. אנחנו מחויבים לפעול לשלום המשפחות השבויים והנעדרים. שאף אחד לא יטעה, אנחנו ביחד ננצח. לוחמים מכל המגזרים – כולם יילחמו יחד כתף אל כתף ויסירו את האיום מעל מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

חבר הכנסת דני דנון, לשעבר שגריר ישראל באו"ם, הגיב לדברים בשיחה שערך הבוקר עם ענת דוידוב וטל לב רם ב-103FM. "אני לא רוצה לחלק ציונים הבוקר, אבל אין ספק שעברנו כולנו ואנחנו עדיין נמצאים באירוע משמעותי, קשה מאוד, וכמובן שיש אחראיות להנהגה, לצבא. יש איזשהו הסכם בלתי חתום בין הציבור להנהגה ולראשי הצבא, שהם נותנים לנו את המנדט ואנחנו מעניקים ביטחון. ראש הממשלה כרגע עסוק בניהול המלחמה, אבל אני חושב שברור לכולם שראש הממשלה הוא חלק מההנהגה. כשמדברים על הנהגה הוא לא נגרע ממנה, אבל כרגע הוא עוסק בניהול המלחמה וברור לכולנו שהמלחמה הזו, שאנחנו מקווים שלא תהיה ארוכה, שנכה את חמאס ונכריע אותם".

הוא הוסיף: "אני חושב שברור לכולם שיש אחריות לממשלה. אני חושב שממשלת האחדות חשובה ואני מקווה שהיא תורחב. כרגע האתגר הגדול הוא בהגדרת מטרות ברורות למהלך המלחמתי. כבר אתמול התחלתי לשמוע קולות שלא בטוח שאנחנו מסוגלים או רוצים, מעין הכנת קרקע למהלך מוגבל, ופה אני חושב שיש אולי בעיה מהותית".



להמשך קריאה