כ-3,000 חרדים מעל גיל הפטור מגיוס הגישו בקשה להצטרף למערך המילואים

כתבות באותו נושא



כ-3,000 חרדים מעל גיל הפטור מגיוס הגישו בקשה להצטרף למערך המילואים בצה"ל, מאז פרצה המלחמה לפני עשרה ימים. בצה"ל החלו בימים האחרונים למיין את הפניות, וההערכה לפי גורמים המעורים בתהליך כי לפחות 70% מהם יתאימו למסלולים המותאמים עבורם. מדובר בשירות מילואים אך יחד עם זאת כל הנרשמים יעברו תהליך חיול מלא ויהיה ניתן לזמן אותם פעמים נוספות לשירות במלחמות, במבצעים או במשברים בריאותיים הבאים בישראל.

אחד המסלולים הכי מבוקשים בקרב הנרשמים הוא "שלב ב'" – מסלול שמיועד בעיקר לחרדים בגילאים 26 עד 39, מרביתם נשואים ואבות לילדים, שלא התגייסו לצה"ל. במסגרת המסלול, הם עוברים טירונות שנמשכת שלושה שבועות והכשרה לתפקידים הרלוונטיים ובסיומה הם מצטרפים למערך המילואים כחיילים. המסלול קיים כבר שנתיים וחלק מהמשרתים גויסו לפיקוד העורף או ממלאים תפקידים כמו נהיגה, זיהוי חללים ועוד.

הרצון להתגייס הוא בעיקר של חרדים שלמדו בישיבות חרדיות, מרביתם היו בעלי פטור "תורתם אומנותם" וכעת הם כבר לא מחויבים בגיוס. בעקבות המלחמה שפרצה לפני כ-10 ימים, הם הרגישו צורך להתגייס לצה"ל ולהיות שותפים במאמץ במלחמה הנוכחית. גורמים המעורבים בתהליך ההרשמה טוענים כי מדובר ב"נתון מטורף", כלשונם. לדבריהם, "תוך שבוע 3,000 חרדים מביעים רצון להתגייס, זה שינוי עצום, ובכל יום יש לנו עוד עשרות נרשמים נוספים".



להמשך קריאה

היום ה-295 למלחמה | מפקד פיקוד צפון: "חיסלנו יותר מ-500 מחבלים בלבנון. כשיגיע הרגע למתקפה – היא תהיה מכרעת"

אזעקות הופעלו באשקלון בעקבות 3 שיגורים שבוצעו מהרצועה – 1 מהם יורט, 2 נפלו בשטח פתוח • במקביל בצפון, טיל שנורה מלבנון פגע בבית אריזה ביישוב אביבים – אין נפגעים

קרא עוד »

החלה פגישת נתניהו-טראמפ בפלורידה

נתניהו וטראמפ נפגשים באחוזתו של הנשיא לשעבר במאר א-לגו. זו פגישתם הראשונה מאז המשבר ביניהם ב-2020. הפגישה בין טראמפ לבין נתניהו היא סימן רשמי לשיקום היחסים בין השניים לקראת הבחירות

קרא עוד »