באוקטובר האחרון כמו ישראלים רבים אחרים, נקראתי לדגל. כולנו הלכנו בתחושת שליחות ומוטיבציה גבוהה והשארנו מאחור את המשפחות והמשרות. כל אחד בתחומו השאיר מאחור עיסוקים בעלי משמעות וקריירה, עם מגוון תחומי אחריות. מאז כבר עברה שנה, המציאות של כולנו השתנתה כאשר המלחמה והלחימה בגזרות הדרום והצפון מובילות את סדר היום האישי והלאומי. כמנהל השיווק של ערד טקסטיל, אני מוצא את עצמי שוב ושוב מתמודד עם האיזון העדין בין תפקידי במילואים לבין האחריות המוטלת עלי במסגרת המשרה בחברה. כל קריאה למילואים היא תזכורת עוצמתית לחוב של כולנו למדינה, אך גם מטילה עומס כבד על כתפי החברה ועל עובדיה.
לאור המציאות המשתנה היינו צריכים לערוך התאמות בחברה כדי להתמודד עם מספר אתגרים ביניהם: היעדרות פיזית, עומס עבודה מוגבר, חוסר וודאות והתאמת העסק לשגרה המשתנה של מציאות חיינו. לא רק מי שנמצא בחזית חווה את האתגרים אלא גם הצוות שנותר בעורף, במיוחד במקומות בהם הלחימה נוכחת יותר ומשפיעה גם על פעילותה העסקית של החברה.
לאחר סבב המילואים הראשון ואף במהלכו, הבנו בחברה שיש צורך בהיערכות לתקופה בלתי מוגבלת, כאשר רבים מעובדי החברה יימצאו בזמינות חלקית בלבד לפרקי זמן ממושכים. לאור זאת הנהלת החברה קיימה הערכת בכדי להפעיל מנגנון לניהול החברה בזמן אמת גם כשעובדים רבים בשירות מילואים. חשוב לציין שבדומה לחברות נוספות ורבות בארץ, גם אצלנו בערד טקסטיל צף מעל פני השטח הצורך להתמודד עם האתגר של גיוס עובדים למילואים ובעקבות כך גם לתת להם את התמיכה התעסוקתית והמורלית בתקופה המורכבת.