משרד העבודה: 18% מכוח העבודה מושבת

כתבות באותו נושא



כמעט חמישית מהעובדים במשק מושבתים, וענפים שלמים ספגו פגיעה מוחלטת ולא עובדים כיום – כך עולה מאומדני משרד העבודה, נכון לשבוע הרביעי של המלחמה.

לפי משרד העבודה, כ-764 אלף איש מושבתים מעבודה עקב מילואים, תושבים מעוטף עזה שפונו והורים לילדים, שהם כ-18% מכח העבודה. בתוך מספר זה נכללים 46 אלף עובדים שפוטרו או הוצאו לחל"ת בשבועות האחרונים (70% מהם הוצאו חל"ת).

חיילי המילואים הם נתח משמעותי מכוח העבודה המושבת ומשרד העבודה מעריך כי כ-276 אלף חיילים מילואים נגרעו משוק העבודה, זאת הואיל וחלק משמעותי של המגויסים הם גברים יהודים לא חרדים בגילאי 22-40, קבוצה שההשתתפות שלה בשוק העבודה גבוהה ועומדת על 85%.

קבוצה משמעותית נוספת שלא עובדת בימים אלה הם תושבים שגרים ביישובי עוטף עזה וצפון הארץ ופונו מבתיהם המוערכים בכ-127 אלף עובדים.

קבוצה שלישית היא הורים לילדים צעירים: בישראל כ-611 אלף משקי בית עם זוג הורים עובדים או הורה יחיד במשק הבית שעובד, ויש להם ילדים מתחת לגיל 10. מערכת החינוך שהושבתה לחלוטין בשבוע הראשון ללחימה, חזרה לפעול באופן חלקי.

מכיוון שהלמידה הפיזית לא מתקיימת באופן מלא, נלקחה הנחה שב-30% ממשקי הבית עם ילדים קטנים, אחד מבני הזוג לא עובד. משרד העבודה מעריך כי מדובר ב-183 אלף הורים.

לאלה מצטרפים 319 אלף עובדים בענפים שנפגעו אשר לא עובדים כרגע. ההערכה לא כוללת אנשים שמקום עבודתם לא נפגע אך הם לא עובדים מסיבות נוספות על אלה שנבדקו על ידי משרד העבודה.



להמשך קריאה

בעלות OUT, שימושיות IN

ככל שההבנה לגבי מהות הצורך בכלי רכב מתבהרת, מבינים שמדובר באמצעי לניידות ולא למטרת בעלות על "נכס". יוניון מוביליטי, מקבוצת יוניון – היבואנית הרשמית של טויוטה, לקחה את התפיסה החדשנית

קרא עוד »

היום ה-295 למלחמה | מפקד פיקוד צפון: "חיסלנו יותר מ-500 מחבלים בלבנון. כשיגיע הרגע למתקפה – היא תהיה מכרעת"

אזעקות הופעלו באשקלון בעקבות 3 שיגורים שבוצעו מהרצועה – 1 מהם יורט, 2 נפלו בשטח פתוח • במקביל בצפון, טיל שנורה מלבנון פגע בבית אריזה ביישוב אביבים – אין נפגעים

קרא עוד »