רוב הציבור: ההנהגה אחראית למחדל, נתניהו צריך להתפטר

כתבות באותו נושא



מכון דיאלוג בראשות קמיל פוקס ערך בימים האחרונים סקר שהוזמן ע"י יועץ אסטרטגי עם מדגם גדול יותר מהמקובל: 620 אנשים, כולם רק מהמגזר היהודי ובדק את עמדות הציבור לגבי תפקוד ההנהגה מאז פריצת הקרבות. רוב עצום של 84% מהציבור סבור שארוע חדירת מחבלי חמאס ליישובי הדרום בשבת האחרונה הוא מחדל של הנהגת המדינה – וההרגשה הזו חוצה את הגבולות הפוליטיים, כש-. 79% ממצביעי מפלגות הקואליציה בבחירות האחרונות אמרו שהם רואים באירוע מחדל של הנהגת המדינה.

כמעט כל הציבור (94%) סבורים שלממשלה יש אחריות למצב שהוביל לקריסת כל מערכת ההגנה על הישובים בדרום. ובהמשך לכך – 75% מהציבור אמרו שלממשלה יש "אחריות גדולה מאד" או "אחריות גדולה". בנוסף, 67% מהציבור, כולל 56% ממצביעי מפלגות הקואליציה, רואים את "מחדל 2023" כגדול יותר מ"מחדל מלחמת יום הכיפורים" ב-1973.

קיים רוב בציבור (56%) שסבור שעל ראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו עם תום הקרבות – כשגם בקרב מצביעי הקואליצה ישנם רבים שמחזיקים בדעה הזו: 28% ממצביעיה גם הם סבורים שעל נתניהו להתפטר עם סוף המערכה. 52% מהציבור סבורים שעל שר הביטחון יואב גלנט יהיה להתפטר מתפקידו עם שוך הקרבות.

59% מהציבור אמרו שהם כלל אינם סומכים או "רק קצת" סומכים על הממשלה שתדע לנהל את המלחמה, כש-88% אחוזים ממצביעי מפלגות האופוזיציה אמרו שהם אינם סומכים על הממשלה.

עוד עולה מהסקר שכמעט כל אוכלוסיית ישראל (92%) מדווחים שהם חרדים בעקבות אירועי השבת האחרונה, כששליש מהם "חרדים מאד".



להמשך קריאה

לקראת המלחמה הגדולה

ישראל עומדת בפני עשור של להיות–או–לחדול ומה שנדרש היום הוא מפעל לאומי חדש: התעצמות זו אמורה להכשיר את המדינה ל"מלחמת תש"ח 2", ולהניח את היסודות של רפובליקה ישראלית יהודית, דמוקרטית

קרא עוד »