אחרי מתקפת חמאס: בדרום קוריאה רוצים לחדש את המעקב בגבול

כתבות באותו נושא



בתוך כך, נושאת המטוסים האמריקנית "רונלד רייגן" וספינות קרב יגיעו מחר לעיר הנמל בוסאן, במפגן תמיכה נוסף של וושינגטון בסיאול. לפי משרד ההגנה הדרום קוריאני, הספינות האמריקניות קיימו תרגילים משותפים עם הצי הדרום קוריאני והצי היפני אתמול וביום שני בסמוך לאי הדרום קוריאני ג'ג'ו.

קוריאה הצפונית, מצדה, חיזקה לאחרונה בגלוי את בריתה עם רוסיה וסין בניסיון לפרוץ את הבידוד הבינלאומי של משטרו. לפי תמונות לוויין מהימים האחרונים, נרשמה עלייה חדה בתנועת הרכבות בין קוריאה הצפונית לרוסיה, המעידה על העברת תחמושת למוסקבה הזקוקה לה במלחמתה באוקראינה.

האפשרות לאספקת נשק צפון קוריאנית לרוסיה עלתה במהלך ביקורו הממושך של קים ברוסיה בחודש שעבר, שבמהלכו נפגש גם עם הנשיא ולדימיר פוטין. בעולם חוששים שקים עשוי לקבל בתמורה טכנולוגיה מתקדמת לחיזוק תכנית הגרעין שלו.

קוריאה הצפונית צפויה לבצע החודש את הניסיון השלישי שלה בשיגור לוויין ריגול צבאי, לאחר שני כישלונות רצופים בחודשים האחרונים. קים שם דגש על השגת יכולות מעקב לווייניות כדי לעקוב אחר תנועות צבאיות של ארצות הברית וקוריאה הדרומית ולשדרג את טכנולוגיית הטילים שלו.

במאמר מערכת שפורסם ביום שני, העיתון הדרום קוריאני "ג'ונגאנג אילבו" קרא לקוריאה הדרומית להפיק לקחים מכישלונותיה של ישראל לסיכול המתקפה של חמאס ולחזק מוכנותה נגד תוקפנות צפון קוריאנית אפשרית.

"ישראל, מוקפת אויבים וארגוני טרור, מזכירה את המצב הביטחוני הנוכחי של קוריאה הדרומית. אפילו המוסד לא זיהה סימנים לתקיפה ובמערכת ההגנה האווירית של ישראל 'כיפת ברזל' נחשף חור", נכתב בעיתון. "הממשלה חייבת להיות מוכנה ביסודיות לפרובוקציות צבאיות אפשריות של קוריאה הצפונית, כשארצות הברית ובעלות ברית אחרות ממקדות את תשומת הלב שלהן במזרח התיכון".

ההסכם הצבאי הבין-קוריאני הוא אחד השרידים הבודדים ממדיניות הפיוס השאפתנית של הנשיא הקודם מון עם קים. מאמציו של מון סייעו לארגן את הפסגה הראשונה של קים עם נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ ביוני 2018.



להמשך קריאה

מנגנוני הביטחון הפלסטיניים נכשלו בניסיון לעצור בכיר בג'יהאד בטולכרם

אנשי הרשות ניסו לעצור את מפקד גדוד טולכרם, אך נסוגו לאחור לאחר שנתקלו בהתנגדות מצד חמושים. בתגובה לתקרית, הופצה קריאה לחמושים בגדה לפעול נגד מנגנוני הביטחון. "הכוח והלגיטימיות של הרשות

קרא עוד »