ימים לפני הבחירות: בכירי צבא פולין התפטרו מתפקידם

כתבות באותו נושא



בתקשורת הפולנית דווח כי שני הגנרלים התנגדו לניצול שעשתה הממשלה הלאומנית בצבא לצורכי קמפיין. בבחירות, שיתקיימו ביום ראשון, תנסה מפלגת חוק וצדק לזכות בכהונה שלישית בעוד שהאופוזיציה הליברלית הפרו-אירופית שואפת למהפך שלטוני.

כמה פרשנים פוליטיים העריכו כי מפקדי הצבא תזמנו את התפטרותם לבחירות. "זו החלטה סמלית. הם החליטו לעשות את הצעד הזה רגע לפני הבחירות כדי להראות שאין להם אמון במעמד הפוליטי הזה", אמר יאצק צ'פוטוביץ', שר החוץ לשעבר בממשלה הנוכחית, לאתר החדשות Onet.pl.

שני הגנרלים לא מסרו תגובה פומבית על התפטרותם. על פי דיווחים בתקשורת בפולין, שר ההגנה השאיר לאחרונה את פיוטרובסקי מחוץ לעניינים בנוגע להחלטות מבצעיות כמו תגבור הכוחות בגבול עם בלארוס או פינוי אזרחים פולנים מישראל בעקבות המתקפה של חמאס.

על פי העיתון "גזטה וויבורצ'ה", הקש האחרון שגרם להתפטרות היה ההחלטה של בלשצ'ק למנות את קוקולה, הרמטכ"ל החדש, לאחראי על הפינויים מישראל.

מנהיג האופוזיציה דונלד טוסק אמר כי יש בידיו מידע המצביע על כך שעשרה גנרלים נוספים מתכוונים להתפטר, אך הנהגת הצבא הכחישה זאת. פולין היא בעלת ברית קרובה של ארצות הברית בנאט"ו ורכשה ציוד צבאי בשווי מיליארדי דולרים מוושינגטון, קוריאה הדרומית ומדינות אחרות בצל המלחמה של רוסיה באוקראינה.



להמשך קריאה

"התקפה על המשחקים האולימפיים": אלמונים חיבלו במתואם בתנועת הרכבות המהירות בצרפת

במהלך הלילה תנועת הרכבת המהירה בתוך צרפת, ובמדינות השכנות, שובשה על ידי אלמונים שהציתו תחנות ממסר ותשתיות כבלים • השיבושים ברכבת משפיעים על קרוב למיליון בני אדם, וקיים חשש שצופים

קרא עוד »

ביהמ"ש אישר להאריך את תוקף התקנות שמפסיקות את שידורי אל־ג'זירה בישראל

השופט חגי ברנר ציין כי הוצגו בפניו עדויות לכך שהתכנים המשודרים ברשת פוגעים בביטחון המדינה. לצד זאת הדגיש כי האחריות לשידורים אינה קשורה לעובדי הערוץ וכתביו שעובדים בישראל להמשך קריאה

קרא עוד »