מלחמת פתע בעזה: משפחות מחפשות פצועים בסורוקה

כתבות באותו נושא



ג', שעובד במרכז הרפואי, סיפר לוואלה!: "הוקפצתי למשמרת, שטף הפצועים לא נגמר. אני כל הבוקר מסתמס ומדבר עם חברים מיושבי העוטף שהגיעו אליהם מחבלים. זה לא נתפס שבמשך שלוש שעות אף אחד לא הגיע לעזור להם".

סולימאן, תושב רהט, מספר על קרובי משפחתו שנפגעו באחד המטעים בעוטף. "אישה נהרגה, עוד כמה צעירים נפצעו. חלק הגיעו לפה וחלק עדיין לא. אולי הם עדיין בשטח ואולי חטפו אותם. אני לא יודע מה קרה איתם. הם היו בהסעה בחזרה מעבודה", הוא סיפר לוואלה!.

במקביל, למרכז הרפואי ברזילי פונו עד כה 182 נפגעים מתוכם 12 במצב אנוש ו-6 במצב קשה. 107 פצועים נוספים במצב בינוני ו-41 מוגדרים במצב קל. בבית החולים אסותא אשדוד מטופלים 52 פצועים, בהם 7 במצב קשה כשרוב הפגיעות הן פגיעות ירי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הקבינט בקריה בתל אביב: "מהבוקר מדינת ישראל נמצאת במלחמה. היעד הראשון שלנו הוא קודם כל לטהר את השטח מכוחות האויב שחדרו פנימה ולהשיב את הביטחון והשקט ליישובים שהותקפו. היעד השני, במקביל, הוא לגבות מחיר עצום מהאויב, גם ברצועת עזה. היעד השלישי הוא לבצר זירות אחרות כדי שאיש לא יטעה ויעשה את הטעות להצטרף למלחמה הזו. אנחנו במלחמה, במלחמה צריך לשמור על קור רוח. אני קורא לכל אזרחי ישראל להתאחד, כדי להשיג את היעד העליון שלנו – ניצחון במלחמה".



Source link

ההורים לחצו, ראש הממשלה התייסר ושר הביטחון רצה לחכות: הדיונים על החזרת השבויים ב-1967

אחרי מלחמת ששת הימים הוחזקו במדינות ערב 16 שבויים ישראלים. הפרוטוקולים מדיוני הממשלה, על רקע לחץ מצד בני המשפחות, מגלים שהשאלות שעמן התמודדו השרים רלוונטיות גם כיום. "אם חלילה יקרה

קרא עוד »

לקראת המלחמה הגדולה

ישראל עומדת בפני עשור של להיות–או–לחדול ומה שנדרש היום הוא מפעל לאומי חדש: התעצמות זו אמורה להכשיר את המדינה ל"מלחמת תש"ח 2", ולהניח את היסודות של רפובליקה ישראלית יהודית, דמוקרטית

קרא עוד »