נשיאת העליון אסתר חיות פרשה מתפקידה ללא מחליף: "אל לנו לאבד תקווה לימים טובים"

כתבות באותו נושא



נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות פורשת היום (שני) מתפקידה בהגיעה לגיל 70 – ללא מחליף. בשל סירובו של שר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים לא מונה לחיות מחליף ולכן מי שיקבל את סמכויותיה ויכהן בתפקיד ממלא מקום הנשיא בפועל הוא המשנה לנשיאת העליון הנוכחי – השופט עוזי פוגלמן. גם טקס הפרישה של חיות שתוכנן בוטל עקב המלחמה בעזה.

חיות כיהנה כשופטת במשך 33 שנים, מאז מונתה במרץ 1990 לשופטת בבית משפט השלום בתל אביב. ב־1 במרץ 2003 החלה לכהן כשופטת בפועל בבית המשפט העליון וב־24 במאי 2004 החלה לכהן כשופטת בית המשפט העליון במינוי קבע. מאז ספטמבר 2017 היא מכהנת כנסיאת בית המשפט העליון.

באיגרת פרידה מיוחדת ששלחה לשופטים היא כתבה: "רצה הגורל וביום פרישתי מכס השיפוט אנו נתונים באחת התקופות הקשות ביותר בתולדות המדינה. אנו קוברים את מתינו וחובשים את פצעינו, ומתפללים לשיבת כל החטופים והנעדרים לחיק משפחתם במהרה. על כן העת הזו אינה מתאימה לטקסים חגיגיים או לאירועי פרישה. בעת הזו מוטב להתרכז בעשייה, בסיוע, בחיזוק ובתמיכה. זהו סוד כוחה ועוצמתה של החברה הישראלית, המתגלה במלוא תפארתה בימים הכואבים והקשים מנשוא שחווים כולנו".

חיות רומזת לנסיבות בהם לא מונה לה מחליף: "ואף שבשונה מן הנשיאים שקדמו לי, לא התאפשר לי להעביר את התפקיד לנשיא קבוע שימונה תחתיי, אני סמוכה ובטוחה שהרשות השופטת נתונה בידיים מצוינות. אין לי ספק שכל אחת ואחד מכם בחלקתו ימשיך למלא את תפקידו באמונה, במסירות ובמקצועיות על הצד הטוב ביותר, תחת הובלתו של המשנה לנשיאה, השופט עוזי פוגלמן, אשר מתוקף החוק יכהן החל ממחר כממלא-מקום נשיא בית המשפט העליון"



להמשך קריאה

ביהמ"ש אישר להאריך את תוקף התקנות שמפסיקות את שידורי אל־ג'זירה בישראל

השופט חגי ברנר ציין כי הוצגו בפניו עדויות לכך שהתכנים המשודרים ברשת פוגעים בביטחון המדינה. לצד זאת הדגיש כי האחריות לשידורים אינה קשורה לעובדי הערוץ וכתביו שעובדים בישראל להמשך קריאה

קרא עוד »